Blauwe Peer overgenomen door Appelsientje

Het is een bijzondere zesentwintigste verjaardag voor de Blauwe Peer. Na wekenlange onderhandelingen hebben Appelsientje en De Blauwe Peer een overname-akkoord bereikt. De drankenproducent wil de vruchten plukken van een bloeiende communicatiesector en in één beweging een innovatieve inhouse communicatie op poten zetten. Het was voor onze zaakvoerders niet makkelijk hun oogappel over te dragen, maar in de praktijk verandert er nauwelijks iets. We blijven garant staan voor primeurcommunicatie uit eigen tuin, met dezelfde verhoudingen humor, originaliteit, gedegenheid en lef. Meer nog, we maken onze handen vrij om nog meer te focussen op onze core business.

Voor Appelsientje daarentegen zijn grote veranderingen op til. David, creative manager bij De Blauwe Peer: “We dachten meteen: gaan met die banaan! We gooien smaaktesten overboord, gezondheid is passé, bij de ontwikkeling van nieuwe producten geldt vanaf nu maar één criterium: kunnen we er spitsvondige woordspelingen of gevatte beelden aan koppelen. Verwacht je naast het obligate blauweperensap aan kersensap met pit of een zure pruimen smoothie.” Marjan Skotnicki-Hoogland, ceo van Riedel, het moederbedrijf van Appelsientje, is opgetogen met de aankoop. “De voedingssector is te veel gericht op smaak en versheid en daardoor verloor men het communicatieve aspect uit het oog. We gaan al jaren door een denkproces om een kentering te maken weg van dat conservatisme, de aankoop van een strategisch communicatiebureau is de kers op de taart wat die evolutie betreft.”

Voortaan kun je de sap ook downloaden in Google Play en iTunes.